مقدمه ای بر استراتژی بازاریابی محصول
نوشته شده توسط : worldmarketing

صنعت بازی های ویدیویی، که امروزه ده ها میلیارد دلار در سراسر جهان ارزش دارد، تقریباً در اواسط دهه 1980 در ایالات متحده متوقف شد. پس از افزایش مداوم در دهه 1970 و اوایل دهه 1980، درآمد بازی تا سال 1985 شروع به کاهش کرد و حدود 97 درصد کاهش یافت. احیای صنعتی بسیاری از شرکت ها و برندهای بزرگ در جهان را می توان به وجود یک محصول گره زد. به عنوان مثال، اگر بخواهیم مثالی مدرن بزنیم، بقای شرکت های بسیار موفقی مانند بلیزارد، مایکروسافت و سونی را به برندی با محصول عالی نسبت می دهند: نینتندو. تاثیر فروش این محصول به قدری زیاد است که می تواند نقش تعیین کننده ای روی هر یک از این شرکت ها داشته باشد. بنابراین استراتژی بازاریابی محصول می تواند به عنوان یک فرآیند اصلی و حیاتی برای این سه شرکت در نظر گرفته شود.

پس از انبوهی از علل و ایرادات مخرب در روند پیاده سازی شرکت، مانند شروع نادرست در حین عرضه محصول، مشکلات فنی و به ویژه تعاملات آسیب دیده با شرکت های توزیع، سرانجام نینتندو در سال 1985 تصمیم گرفت که بازی و دستگاه سرگرمی خود را به بازار عرضه کند. ایالات متحده. با وجود عدم موفقیت این برند در بازارهای هدف خود، نینتندو توانست توجه مخاطبان خود در آمریکا را به خود جلب کند و توانست میلیون ها کنسول بازی، حقوق بازی و لوازم جانبی سخت افزاری را در اختیار مصرف کنندگان مشتاق قرار دهد و آمار فروش آن به طور چشمگیری افزایش یابد. .

موفقیت محصول Nintendo Game System (NES) را می توان به اعتماد این شرکت به محصول ارائه شده نسبت داد. آنها توانستند در مدت زمان کوتاهی به موفقیت های چشمگیری دست یابند و این به این دلیل بود که نسبت به محصول خود اطمینان داشتند و همچنین می توانستند فرآیند اطلاع رسانی به مشتریان خود را به درستی انجام دهند. کاورهای جای دیسک بازی دارای گرافیک واقعی بودند و شخصیت های بازی را به طرز خارق العاده ای به تصویر می کشیدند و همچنین لوازم جانبی سخت افزاری با طراحی بصری روانه بازار می شد که همگی نشان از احترام این شرکت به مشتریان داشت. .

قبل از عرضه محصول و عرضه آن در سراسر کشور، نینتندو گروه های خاصی از مصرف کنندگان را هدف قرار داد که احتمالاً بیشترین تمایل را برای محصول نشان می دادند. آنها بیشتر محصول خود را به گروه های متمرکز کوچکتر تقسیم کردند و آزمایش های تحقیقاتی را روی هر یک از آنها انجام دادند تا رفتار هر یک را برای خرید و استفاده از محصول مشاهده کنند. نینتندو با بازاریابی تهاجمی محصول خود برای مصرف کنندگان خاص، کل صنعت را از لبه نابودی نجات داد و بسیاری از مخاطبان این نوع بازی های رایانه ای و سرگرمی را به بازار بازگرداند و در نتیجه سبک زندگی گروه بزرگی از نوجوانان و جوانان را تحت تأثیر قرار داد. . put تاثیر این اقدامات به دلیل اثربخشی محصول و استراتژی بازاریابی محصول بود که توانست آن را از سایر محصولات موجود در بازار متمایز کند. تمرکز ویژه بر ویژگی های محصول توانست آن را کاملا با رفتار مصرف کننده تطبیق دهد و با توجه به نیاز آنها روانه بازار شود.





:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: